10 tehnici pentru a creste afacerea ta cu automate de cafea

Afacerile cu automate de cafea cresc de la an la an iar competitia dintre firme devine din ce in ce mai apriga. Din acest motiv este necesar sa te diferentiezi, sa aduci noutati in materie si sa oferi cat mai multa valoare clientilor automatelor tale. Iti prezentam 10 tehnici pe care daca le respecti pot duce afacerea ta la urmatorul nivel.

1. Foloseste produse de calitate!

A doua sansa nu exista, clientii se vor intoarce la automatul tau sau il vor respinge indiferent daca ulterior schimbi produsele.

Ce inseamna o cafea de calitate slaba pentru automat? Aceasta cafea costa de regula sub 23 lei/kg, este 100% robusta si are un gust amar, prea tare, si fara aroma. Cat te costa o portie? 23 lei/140 portii= 0.16 lei.

Ce inseamna o cafea buna pentru automat? Aceasta contine si cafea arabica intr-o proportie de 20-40% si are un gust mai delicat, mai aromat. Cat te costa o portie? 30 lei/140 portii= 0.21 lei.

Calculat pe portie, diferenta este mica. Efectul este insa extrem de mare. Daca ai bea o cafea care nu ti-a placut de la un automat, te-ai mai intoarce sa bei din nou? Intotdeauna testeaza cafeua potrivita pentru clientii tai, in functie de feedback-ul primit.

Produsele de slaba calitate iti pot cauza probleme tehnice la automate. De exemplu o cafea de proasta calitate poate contine corpuri straine, pietre, bucati de lemn etc care iti vor strica rasnita de cafea sau alte angrenaje ale acesteia.

Paharele Paharele de carton de calitate proasta se pot bloca in automat sau pot curge creand frustrare clientilor.Paharele din plastic subtiri care nu sunt tratate antistatic se pot bloca deasemenea si pot perturba functionalitatea automatului.

Cafeaua instant pudra de calitate inferioara se intareste si blocheaza mixerul.

2. Ofera produse cat mai diversificate, cu preturi diferite!

Foloseste ultimele noutati precum cappuccino cu arome: whiskey, vanilie, nocciolla, menta. Merita sa fii intodeauna inainte concurentei.

3. Nu insela asteptarile clientilor tai!

Nu te folosi de marci de renume precum Lavazza, Tchibo, Segafredo, etc, pentru a-ti promova vanzarile atata timp cat nu folosesti aceste produse. Un exemplu nostim am vazut la un moment dat la mare. Necta Brio 200 (un automat vechi), colantat cu Lavazza Blue, cu mesajul acest automat utilizeaza capsule Lavazza Blue. Nici vorba, nu exista Brio 200 pe acest sistem. Numai automatele de generatie noua: Colibri, Brio 3, Kikko, Canto, Zenith Blue au fost fabricate cu acest sistem.

4. Foloseste pahare personalizate cu cafeaua pe care o folosesti!

Foloseste paharul de Lavazza daca utilizezi aceasta cafea si paharele Tchibo pentru cafeaua Tchibo, Covim, etc. Foloseste ultimele noutati in materie: paharele de carton.

5. Foloseste sisteme de plata potrivite!

Orice fel de bani ar avea clientul, fise sau bancnote, tu trebuie sa-l servesti. Foloseste jetoniera pentru fise sau jetoane, cititor pentru bancnote, restiera daca folosesti preturi intermediare.

6. Igiena automatului are o importanta covarsitoare.

Pune-te in ipostaza de client. Tu ai avea incredere sa consumi o cafea de la un automat murdar? Aparatul murdar creaza repulsie dar poate duce chiar si la reclamatii la protectia consumatorului.

7. Colanteaza-ti automatul, personalizeaza-l cu logo-ul si datele tale de contact.

Clientii vor memora imaginea automatului si daca sunt satisfacuti te vor alege pe tine si in alte locatii unde detii aparate.

8. Fii prompt in rezolvarea problemelor de functionare ale automatului cand apar!

Clientii vor aprecia si asta va crea un sentiment de siguranta cand vor cumpara de la tine. Te ai aflat vreodata in ipostaza de a dori o cafea dar nu reusesti sa faci cititorul sa-ti accepte bancnota? Dar in situatia cand vrei sa amesteci zaharul si automatul nu ti-a oferit paleta? Automatul ti-a acceptat creditul, dar nu-ti ofera cafea orice i-ai face. E neplacut, nu? Cum se razbuna un client frustrat? Ar fi bine sa plece doar dezamagit insa de cele mai multe ori iti vandalizeaza automatul, doar traim in Romania..

9. Foloseste dedurizatoare sau apa fara calcar. E mult mai economic sa previi decat sa repari! Sa analizam costurile atat de service cat si de prevenire. Costuri si piese uzuale care pot ceda din cauza calcarului in cele mai grave cazuri:

– boiler parte inferioara 125 lei
– rezistenta boiler 49.50 lei
– garnituri rezistenta 2×2 lei
– garnitura boiler 3 lei
– contoar volumetric 26 lei
– nucleu electrovalva instant 24.10 lei
– nucleu electrovalva cafea 31 lei
– bobina electrovalva instant 25 lei
– bobina electrovalva cafea 31.40 lei
– service/manopera minim 450 lei

Cat te costa sa previi problemele?
– dedurizator 3M CS451 – 247.10 lei/an
– dedurizator 3M SGP 165 – 446 lei/an
– dedurizator DVA 8 litri – 280 lei.

Acestea sunt costurile materiale. Problema cea mare este insa pierderea clientilor cauzata de anomaliile create de depunerile de calcar. Deasemenea, automatul este nefunctional pe toata durata service-ului. Interesant este ca si apa plata contine calcar dar mult mai putin decat apa de retea. In cazul espressoarelor de birou aceasta este o solutie, in cazul vendingului mai putin, fiind problema de costuri.

Verifica des calitatea produselor tale! Dupa o perioada de timp automatul trebuie din nou reglat, tinand cont de factorii care influenteaza cafeaua: temperatura, grad de macinare, gramaj sau chiar conditii climaterice (iarna, vara). Aceste diferente pot aparea din cauza uzurii normale ale cutitelor, grupului de cafea si componentelor sale.

Cum se regleaza corect automatul de cafea? Totul depinde de cafeaua pe care o folosesti.

Tine cont de urmatoarele aspecte: – un espresso scurt trebuie sa curga in 30 secunde; – cafeaua trebuie sa curga fara intreruperi; – crema trebuie sa fie consistenta, densa si aurie (nu maronie sau albicioasa); – cantitatea optima de cafea macinata pentru un espresso este de 7gr, nu mai putin de atat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuiri