10 Mituri despre cafea

Cafeaua reprezinta una dintre cele mai consumate bauturi din lume. Multa lume o consuma pentru gust, altii pentru efectele sale energizante, dar toti se bucura de aroma si mirosul ei. De-a lungul timpului, s-au raspandit numeroase mituri despre licoarea magica, astfel incat unele afirmatii au fost luate drept adevaruri stiintifice. Noi ne-am gandit sa realizam un top 10 al celor mai frecvente mituri despre cafea si consumul de cafea.

1. Cafeaua cauzeaza insomnii.

FALS!

Cafeaua este un stimulent. Totusi, cofeina din aceasta bautura este absorbita de corp cu rapiditate, este procesata prin rinichi si este eliminata aproape in totalitate (75%) in aproximativ 4-7 ore. Asadar, nu ar trebui sa intampinati probleme cu somnul daca veti consuma cel mult 2-3 cesti de cafea pe zi. Moderatia este cheia!

2

2. Cafeaua te deshidrateaza.

Partial ADEVARAT!

Exista un mic adevar in spatele acestui mit. Totusi, consumul a nu mai mult de trei cafele pe zi nu cauzeaza deshidratarea, iar apa folosita la prepararea bauturii reprezinta un consum de fluide. Un studiu din 2014 (PLOS ONE) a presupus ca un grup de barbati consumatori de cafea sa bea timp de trei zile consecutive fie trei cesti de cafea, fie trei pahare de apa, dupa care sa faca schimb. Cercetatorii nu au observat nicio diferenta legata de hidratare in niciun stadiu al celor doua probe.

3

3. Cafeaua te trezeste din mahmureala.

FALS!

Unul dintre cele mai frecvente mituri despre cafea este acela ca te ajuta sa iesi din mahmureala. Chiar daca o cafea tare te poate trezi din mahmureala, acest lucru nu inseamna ca se elimina cantitatea de alcool ramasa in organism. Mai mult, consumul cafelei doar pentru a scapa de mahmureala, avertizeaza specialistii, poate influenta modul in care vom desfasura actiunile ulterioare: vom avea impresia ca suntem in stare sa conducem ori sa ne punem in diverse situatii sociale periculoase.

4

4. Cafeaua te ajuta sa slabesti.

FALS!

Nu chiar. Efectele stimulative ale cafelei ar putea, in cel mai bun caz, intr-o masura foarte mica, sa va sporeasca metabolismul, dar nu suficient incat sa se produca diferente semnificative in dieta dumneavoastra. Cafeaua ar putea sa reduca temporar pofta de mancare, dar acest lucru nu reprezinta o dovada ca un consum pe o perioada mai mare de timp ar putea influenta scaderea in greutate.

5

5. Cafeaua produce dependenta.

Partial ADEVARAT!

Cei mai multi dintre consumatorii de cafea sustin ca nu isi pot incepe ziua cu succes fara a savura o ceasca de cafea ori ca nu au suficienta energie daca nu isi iau portia din aceasta bautura. Intr-o masura foarte, dar foarte mica, acest lucru are un sambure de adevar, prin faptul ca un consum regulat de cafea stimuleaza sistemul nervos central, care provoaca o mica dependenta. Totusi, efectele trec dupa aproximativ o zi sau doua din momentul stoparii consumului.

6

6. Femeile insarcinate nu ar trebui sa bea cafea.

ADEVARAT!

Desi cofeina nu afecteaza fetusul, este recomandat ca femeile sa modereze consumul de cafea ori chiar sa il elimine in perioada sarcinii, pentru a evita eventuale complicatii. Prea multa cofeina ar putea sa provoace batai neregulate inimii fetusului. Asadar, mai bine sa prevenim decat sa riscam, nu-i asa?

7

7. Cu cat boabele de cafea sunt mai negre (prajite), cu atat cafeaua este mai tare.

FALS!

De fapt, este exact opusul. Desi boabele de cafea mai prajite au un gust mai indraznet, ele nu contin mai multa cofeina. Cu cat sunt prajite mai mult, cu atat boabele de cafea isi pierd din cantitatea de cofeina. Insa, consumatorii regulati de cafea sustin ca diferenta intre cele doua sunt minime.

8

8. Toate tipurile de cafea contin aceeasi cantitate de cofeina.

FALS!

Nu toate cafelele sunt produse la fel. Datorita modului in care au fost prajite, unele pot contine mai multa sau mai putina cofeina.

9

9. Cafeaua previne aparitia unor boli.

FALS!

Boabele-minune de cafea au fost studiate si inca mai sunt studiate de cercetatori din toata lumea. Astfel, numeroase studii sustin faptul ca a consuma cafea previne aparitia unor boli, de pilda: anumite tipuri de cancer, diabet de tip 2, Parkinson si chiar ar putea sa-ti prelungeasca durata vietii. Bineinteles, toate aceste teorii se bazeaza pe faptul ca non-consumatorii de cafea sunt mai predispusi la bolile enumerate mai sus decat consumatorii de cafea. Totusi, asta nu previne aparitia bolilor. Inseamna o parte dintre bolile enumerate mai sus au fost descoperite intr-un procent mai mare la consumatorii de cafea fata de non-consumatori.

10

10. Cafeaua actioneaza ca un impuls instant.

FALS!

Aveti si voi acei prieteni care dupa o gura de cafea sustin ca se simt energizati si pregatiti sa mute muntii din loc? Ei bine, daca raspunsul este da, ii puteti instiinta ca efectul este unul de tip placebo. Abia dupa aproximativ 15 minute cafeaua incepe sa fie asimilata de organism si in aproximativ o ora veti simti efectele acesteia.

11

EspressoCafe.ro

Sursa: huffingtonpost.com, thrilist.com, fitnea.com

Daca informatiile din articol v-au fost de folos ori vi s-au parut interesante, puteti sa le impartasiti si cu prietenii dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Distribuiri